1/2

TERBARU

Kitab Budak Praktikal
RM22

RM19.80 (Diskaun)


'Nak praktikal je pun, tak payah nak berprotokol sangat, asal dapat sudah. Janji boleh grad!'

'Alaaa... jadi budak praktikal ni kerja kau fotostat je pun, nanti dah habis praktikal bolehlah dapat Master in Photocopying.'

'Praktikal bukannya dibayar elaun, tak payah rajin sangat menabur bakti free dekat ofis tu, sampai masa je balik!'


Fuh! Macam-macam cerita. Nak tahu apa lagi hal lain pasal budak praktikal ni, korang baca dalam buku ni.
Cerita Abang Kadi
RM25

RM22.50 (Diskaun)



"Wahai pengantin lelaki, aku nikahkan dikau dengan pengantin perempuan yang berwakil walikan saudara lelaki seibu sebapaknya denganku, dengan mas kahwinnya sebanyak Ringgit Malaysia tiga belas ribu, tiga belas ratus, tiga belas sen," Saya lafaz sambil menghenjut kecil tangan pengantin lelaki.

"Aku terima nikahnya pengantin perempuan dengan mas kahwinnya sebanyak Ringgit Malaysia tiga belas ribu, tiga belas ratus, tiga belas sen.... Eh?"

"Eh? Kenapa ada eh?"
Ragam Budak Sekolah
RM25

RM22.50 (Diskaun)


"BESTNYA JADI CIKGU. KERJA RELAKS JE. CUTI BANYAK.

TAK IKUT OFFICE HOUR. DATANG SEKOLAH MENGAJAR,
LEPAS TU BALIK."

UNTUNGLAH KALAU BETUL MACAM KAU CAKAP NI.

KAU PERNAH TENGOK CIKGU JADI BADUT?
KAU PERNAH DENGAR CIKGU JADI PENYIASAT?
TU BELUM PART JADI REBUTAN GEGADIS LAGI. ADUH.

KALAU BELUM, PERSEPSI KAU AKAN BERUBAH 360
DARJAH LEPAS BACA BUKU NI. AKU GERENTI! LEPAS
TU BARU BOLEH SEMBANG. AMACAM?
Lagi-lagi Cerita Bilik Guru
RM22

RM19.80 (Diskaun)


"CIKGU BUKAN SEKADAR MENGAJAR A,B,C. GURU SEJATI MENDIDIK PEKERTI."

CIKGU FADLI SALLEH



"BUDAK-BUDAK, KALAU KITA KATA NAK CERITA PASAL HANTU, MASING-MASING MELOPONG TAK SABAR NAK DENGAR. TAPI AKU RASA KAU YANG TUA PUN SAMA, KAN? JADI, KALI NI AKU NAK CERITA KISAH DI TEMPAT AKU. BEGINI KISAHNYA..."

CIKGU SHAHIDAN SHUIB



"BERI RUANG UNTUK ANAK-ANAK KITA BELAJAR DAN BERI KESEMPATAN UNTUK GURU MENDIDIK ANAK-ANAK INI DENGAN SELESA. SAMPAI MASA KITA AKAN LIHAT BAGAIM
Asrama 13
RM22

RM19.80(Diskaun)


"Kau nak balik dah? Kau dah tahu ke?"
"1 dah tidur, 2 dah tidur, 3 dah tidur....4 buat-buat tidur?"

Kisah-kisah ini amatlah sinonim dengan pelajar asrama, dan aku pasti, kau yang baru bergelar budak asrama pun dah mula dihantui cerita-cerita sebegini lullaby. Tapi, sejauh mana kesahihan cerita tersebut, masih kekal sebagai misteri.
Asrama 13 menampilkan kompilasi 13 cerita seram di asrama yang pastinya telah melakar memori hitam dalam minda setiap penceritanya. Kenapa
Puaka 13
RM22

RM19.80(Diskaun)


APA ADA DENGAN 13?


Kalau kau gementar dengan angka 13, itu tandanya kau menghidap triskaidekaphobia, sejenis ketakutan kepada apa sahaja yang berangka 13.

Naskhah Puaka 13 yang kau pegang ini pula merupakan variasi kisah berpuaka, misteri, kejam, tragis dan absurd yang pastinya membuat jiwa kau perlahan-lahan dimamah ketakutan.
Cerita Dalam HOspital
RM25

RM22.50(Diskaun)


NAK ANAK JADI DOKTOR?
DIRI SENDIRI BERCITA-CITA JADI DOKTOR?
SERIUS?
DAH FIKIR SERATUS, SERIBU, DAN SEJUTA KALI?

Nampak best jadi doktor?
Nampak gah kerjaya ni?
Rasa gaji doktor itu banyak sampai tak habis makan?

SEKEJAP.
SEKEJAP YA!

Dah bersedia ke nak lalui fasa yang dinamakan housemanship sebelum jadi doktor tetap?
Dah bersedia untuk selalu kena marah?
Dah bersedia untuk kerja yang sangat penat?
Dah bersedia untuk lalui hidup yang sangat sibuk sampai ada harinya k
Diari Super Daddy
RM30

RM27.00(Diskaun)


Siapa Super Daddy?

Kaulah ayah.

Kaulah mak.

kaulah hero untuk anak-anak.

Kau kena belajar mengawal emosi.

Kau kena belajar menguruskan rumah.

Kau kena belajar menjaga anak-anak.

Ingat senang jadi Super Daddy? Ingat senang layan kerenah 3 hero kecik berlainan karakter?
Cerita Orang HR
RM25

RM22.50(Diskaun)


Korang selalu kata orang HR tak ada kerja, sejujurnya mereka tidak tahu apabila kami betul-betul sibuk, nak makan sesuap nasi pun tak sempat.

TAK PERCAYA?

Memanglah korang tak patut percaya sebab ia tipu. Sebenarnya keharmonian kilang, tahap disiplin yang terkawal dan pengurusan gaji itu turun dari langit.
Cerita Orang Bank
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Nak tahu cerita di sebalik kisah-kisah di sebalik orang-orang yang bekerja di bank? Mesti banyak ceritanya kan?
Semuanya boleh dibaca melalui perkongsian menarik tentang situasi bekerja di bank yang ditulis penulis di dalam buku ini.
Bukan setakat dengan kerja yang pelbagai dan menimbun, tetapi juga dalam menghadapi pelbagai karenah pelanggan,
terutamanya yang masih tidak faham tentang apa itu Perbankan Islam.
Filosofi Bawang
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Sebuah buku yang ditulis oleh penulis bestseller, Anie Alja yang terkenal dengan tulisan tajam dan sarkastik beliau, selepas buku Filosofi Mak Singa.

Filosofi bawang bukan sekadar buku membawang kosong, tapi penuh dengan teguran terhadap fenomena masyarakat kita, yang bakal menjentik hati pembaca dan membawa kesedaran untuk mengubah keadaan kepada yang tidak betul kepada betul.

"Dalam kebanyakan orang Melayu, sifat bawang ini berakar umbi dalam diri. Kita selalu ra
Budak Meja Belakang Pax Americana
RM28

RM25.20 (Diskaun)


Sequel daripada buku Budak Meja Belakang. Ia adalah sambungan kisah penulis semasa melanjutkan pelajaran ke Amerika.

Selain daripada kejutan budaya, pelbagai kisah menarik bersama rakan-rakan Mat dan Minah Salleh, serta rakan serumah, pensyarah dan masyarakat sekeliling lain.
Cerita Bilik Pengetua
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Buku ini berkongsi cerita mengenai kewujudan satu sosok tubuh yang banyak mempengaruhi dunia pendidikan di negara kita. Mereka dipertanggungjawabkan untuk memimpin sesebuah sekolah. Pemimpin atau pengetua inilah yang menggalas tanggungjawab ini.

Didalam buku ini dikumpulkan pelbagai anekdot berkisarkan pemimpin sekolah yang ditulis hasil daripada temu bual, pengalaman, kes-kes benar dikutip, diolah, ditambah asam, garam, gula dan cili.
Cerita Dalam Kampus
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Kisah seorang pensyarah yang bercerita tentang suasana beliau bersama para pelajarnya. Macam-macam karenah pelajar-pelajar beliau ni.

Kalau kau masuk U,

Kau jangan ikut perangai budak-budak

dalam buku ini,

Mati la nak,

Sampai ke tua pun tak konvo.
Sari, Kari & Picagari
RM25

RM22.50 (Diskaun)


"Best ke belajar medik kat India? Dengar cerita, banyak mayat kat sana."

"Wah!Belajar kat India? Jumpa Shah Rukh Khan?"

"Oh, belajar kat India! Reti la ni cakap bahasa Hindi?"

Pelbagai soalan menghujani aku apabila aku memberitahu aku seorang pelajar perubatan di sebuah universiti di India.

Tu belum cerita pasal gaya angguk kepala pun dah macam geleng kepala. Bayan
Budak Kelas Belakang
RM25

RM22.50 (Diskaun)

TERLARIS

Mentaliti Masih Jamban
RM25

RM22.50 (Diskaun)


"KENAPA MASYARAKAT DI DUNIA SEBELAH SANA LEBIH BAIK DARIPADA KITA?

KENAPALAH NILAI-NILAI YANG DITUNTUT OLEH AGAMA DIPRAKTIKKAN OLEH MEREKA DAN BUKANNYA KITA?"
Cerita Bilik Guru
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Satu buku empat sisi cerita berbeza daripada setiap guru. Guru sekolah rendah di bandar, guru sekolah di kampung, guru pra sekolah bersama keletah anak murid ciliknya dan juga guru besar dengan coretan kisah persekitaran sekolahnya.

Baca dan alami serta selami sendiri kisah-kisah menarik yang dikongsikan.
KALAULAH - FRONT
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Ketika kau gagal, macam-macam persoalan yang akan berlegar-legar dalam fikiran.

"Apa yang aku buat salah?"

"Kalau aku pilih cara lain, mungkin boleh berjaya."

"Kalau aku tak buat begini, mungkin tak teruk sangat."

Apa yang kau boleh ubah ialah masa depan kau, hidup kau yang sekarang.
Filosofi Mak Singa
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Sakit kot beranak, ingat senang ke? Kita garang bukan denan niat membunuh anak-anak. Niat kita hanya mahu menasihati dan mengingatkan anak-anak supaya mereka kenal adab dan disiplin.

Buku ini sesuai untuk mak yang keletihan.
Budak Meja Belakang
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Kisah budak lembik yang pernah takut masuk asrama ketika dahulu. Dahulunya benci pergi sekolah, tiada keyakinan diri. Takut hantu. Takut cikgu. Takut darah. Takut perempuan.

Selami rentetan perjalanan seorang budak yang sememangnya gemar duduk di meja paling belakang dikelasnya.

Yang membawanya sehingga ke kedudukan cemerlang yang beliau kecapi kini.
Cikgu Kelas Sebelah
RM20

RM18 (Diskaun)


Orang kata jadi cikgu zaman sekarang tidak seronok seperti dulu lagi. Terlalu banyak beban, terlampau banyak tekanan. Kalau kau cikgu, pandai-pandailah cari keseronokan sendiri.

Aku mahu mengajar dengan gembira dan mahu murid belajar dengan seronok
Head With Serban
RM20

RM18 (Diskaun)


Buku ini adalah kisah kita bersama. Kita semua hidup di muka bumi ini atas kewajipan untuk menjadi seorang daie. Bukan sekadar daie celup, tapi yang original. Sekurang-kurangnya jadilah daie untuk diri sendiri.

Jangan sibuk nak 'bergetar tulang rusuk', kalau subuh pun nak kena kejut sampai 'bergegar tiang rumah'.
Mentaliti Jamban
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Kalau keluarga pun kita tak sempat ubah, sekurang-kurangnya diri kita berubah.

Bacalah buku ini. Orang yang tak baca, beraknya tak puas.
Show More

SENARAI BUKU TERBAIK LAIN

Untunglah Malaysia Masih Aman
RM20

RM18 (Diskaun)


Bersedialah untuk rasa ditampar atau diluku kepala apabila membaca tulisan dalam buku ini.

Kalau rasa tak sanggup, baik tutup je buku ni dan balik tidur.

Tak payah risau apa akan terjadi selepas terjaga nanti kerana Malaysia masih aman dan akan sentiasa begitu.

Untunglah.
Spender Boy Part 2
RM15

RM13.50 (Diskaun)


Nabil - Kanak-kanak bisu yang bercita-cita untuk menjadi superhero.

Raven - Ejen Supernatural dan Paranormal Secret Service yang kini berada dalam badan seekor kucing bernama Lucky.

Ejen Mugen - Ejen upahan yang ditugaskan oleh Admin untuk menangkap kembali Lucky.

Ikuti sambungan kisah perjalanan Spender Boy yang penuh dengan aksi kejar mengejar dan mendebarkan ini.
Lost In Sekutland
RM25

RM22.50 (Diskaun)


"Kalau esok Tuhan tanya, 'Hang pi oversea, bawak balik apa untuk kawan-kawan yang tak dapat pi?'

Takkan aku nak jawab fridge magnet kot. Mau kena panah petir nanti."

Maka aku tulislah sedikit, supaya jadi ilmu berguna.
Spender Boy
RM15

RM13.50 (Diskaun)


Nabil - Kanak-kanak bisu yang bercita-cita untuk menjadi superhero dengan bantuan rakan baiknya, Lucky seekor kucing yang mempunyai kuasa telepati untuk berkomunikasi dengan Nabil.

Tetapi perjalanan Nabil untuk menuju cita-citanya berdepan dengan cabaran besar apabila Lucky diburu ejen Mugen dan Mr Panda.

Ikuti kisah permulaan seorang superhero yang bergelar Spender Boy!
Fragile
RM20

RM18 (Diskaun)


Zaman sekarang ni, kita sibuk cari pasangan yang sempurna di mata kita.

Sabarlah, kadangkala takdir kita hanya sekadar dapat bertemu dan kenal, tapi bukan berjodoh.
Cerita Bangsa Gemuk
RM20

RM18 (Diskaun)


Kalaulah kau tak mampu nak jadi kurus, berusahalah untuk terus menjadi seorang gemok yang sihat dan berjasa.

Luahan seorang bangsa gemok tentang realiti yang terpaksa mereka hadapi dalam hidup, yang biasanya kita tidak akan perasan.
Head With Serban 2
RM20

RM18 (Diskaun)


Buku yang mengorek lebih dalam lagi ha-hal pembentukan sahsiah remaja. Denga harapan dan misi untuk membawa kita semua duduk dan berfikir untuk mencari kekuatan bagi sama-sama menemouh kehidupan di muka bumi ini.

"Kita akhiri hubungan couple kita dengan tasbih Kaffarh dan surah Al-Asr".
Mat Cleaner UK
RM20

RM18 (Diskaun)


Ada orang yang jadi tukang cuci sebab pilihan sendiri. Ada orang memang tak ada pilihan, sekadar itu sahaja kebolehan mereka.

Kerja sebagai tukang cuci ini memang penat. Kotor. Busuk. Tapi apabila berjumpa dengan pelanggan dan tetamu yang melayan kami seperti manusia, penat lelah itu hilang.

Ikuti kisah perit jerih pelajar Malaysia menjadi tukang cuci di negara Mat Salleh iaitu di UK.
Daielogy
RM20

RM18 (Diskaun)


Setiap daripada kita tidak terlepas daripada kejahilan. Tidak terlepas daripda kesilapan. Apabila kita ingat kembali dan membuat refleksi, alangkah zalimnya kita.

Dengan hidayahNya,kita kembali ke pangkal jalan.

Buku yang mengingatkan kita supaya jalan mengulangi kesilapan yang lalu.
Ujian/Masharakat
RM20

RM18 (Diskaun)


Hidup ini bukanlah hanya untuk bermuram durja. Tapi ianya perlu disantapi dengan sebaiknya. Kalau kau berikan taik, kau buatlah baja. Kalau diberikan bunga, kau suntinglah ke telinga.

Ujian ni sebenarnya orang cakap sebagai satu medium dakwah, dakwah untuk jiwa.
#Jangan Kata Abang Tak Payung
RM25

RM22.50 (Diskaun)


Buku yang menyelitkan nasihat, sindiran dan teguran dengan cara yang berlapik.

"Manusia hanya mencari apa yang mereka mahu baca dan pada saat mereka tidak menemuinya, mudah untuk mencemuh.

Padahal membaca bukan sekadar untuk mencari apa yang kita mahu, tetapi memahami apa yang buku itu mahu berikan".
Serenity
RM20

RM18 (Diskaun)


Kupu-kupu tak pernah tahu warna sayapnya, tapi orang tahu betapa indahnya ia.
Seperti kamu, kamu tak pernah tahu betapa indahnya dirimu.
Tapi Allah tahu.

Puisi dan monolog hati Serenity.
GPS Cinta Aussie
RM25

RM22.50 (Diskaun)
Show More

Markas Komrad Buku

No 33, Jalan SBC 6

Taman Sri Batu Cave,

68100 Batu Caves,

Selangor.

Cara Untuk Berhubung

Follow Perkembangan
  • b-facebook
  • Twitter Round
  • Instagram - Black Circle
Puaka 13

RM22 RM19.80(Diskaun) APA ADA DENGAN 13? Kalau kau gementar dengan angka 13, itu tandanya kau menghidap triskaidekaphobia, sejenis ketakutan kepada apa sahaja yang berangka 13. Naskhah Puaka 13 yang kau pegang ini pula merupakan variasi kisah berpuaka, misteri, kejam, tragis dan absurd yang pastinya membuat jiwa kau perlahan-lahan dimamah ketakutan.

Go to link